درمان با دود گیاه بومادران

موکساتراپی یکی از درمانهای سنتی در شرق آسیا و چین است که از حدود سه هزار سال قبل استفاده می شود. این روش درمانی برای القای حرارت و تحریک نقاط خاص طب سوزنی با سوزاندن گیاه موکسا صورت می گیرد. در این روش از فتیله های گیاهی استفاده می شود که بطور مستقیم یا غیرمستقیم روی نقاط مخصوص بدن گذاشته شده و گرما و دود ناشی از سوختن آن موجب گرمابخشی به این نقاط خاص می گردد.

در بیمارانی که با دارو یا طب سوزنی درمان نشده اند و یا در افرادی که بیماری آنها بعلت سردی و عدم جریان خون و انرژی در بدن است، استفاده از موکسا به تنهایی یا با طب سوزنی تاثیرات فوق العاده ای دارد. گیاه بکار رفته در این فتیله ها برگهای خشک گیاه بومادران یا برنجاسف است که از خانواده داوودی می باشد و دارای عطر ویژه ای است که در حین درمان تاثیر آرامبخشی عمیقی بر بیمار دارد. موکساتراپی در بیماریهای زنان، ناباروری، مشکلات گوارشی، چاقی و دردمفاصل کاربرد دارد.

تقویت سیستم ایمنی، گرم کردن بدن و از بین بردن سردی و رطوبت، به جریان انداختن خون در بدن، تقویت حافظه و هوشیاری، از بین بردن خستگی، ایجاد نشاط و همچنین کاهش درد از دیگر فواید فوق العاده این روش درمانی است. موکساتراپی مانند هر درمان دیگر باید تحت نظر پزشک متخصص و در نقاط خاصی از بدن انجام شود. بعضی از نقاط بدن ممنوعیت دارد و مضرات زیادی ایجاد می کند.

سایر مقالات

لیوان مناسب کدام است

بهترین لیوان برای نوشیدن آب محمد کاظم گیلانی در کتاب حفظ الصحه ناصری می فرماید: … و بهترین ظروف به جهت آشامیدن آب، پیاله و

ادامه مطلب »

۲ نظرات

ترک یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید: